طرز تهیه شکلات تلخ در 10 دقیقه

این شکلات خانگی فقط به 3 ماده اولیه نیاز دارد، تهیه آن ساده است و سفارشی کردن آن بسیار آسان است. می توانید خودتان شکلات شیری، شکلات تلخ، طعم دار را روی آن درست کنید.

  • 1/4 فنجان (40 گرم) کره کاکائو
  • 1/4 فنجان (25 گرم) پودر کاکائو
  • 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

دستور تهیه شکلات

ابتدا کره کاکائو را (اگر به صورت تکه های درشت بود آن را ریز خرد کنید) روی یک دیگ بخار آب کنید. پس از ذوب و مخلوط شدن مواد آن را از روی حرارت بردارید. چند اینچ آب به یک قابلمه کوچک و متوسط ​​اضافه کنید و درون آن یک کاسه مقاوم در برابر حرارت قرار دهید تا مطمئن شوید که آب با کاسه تماس پیدا نکند. سپس آب را روی حرارت متوسط قرارداده ​​تا ​​به آرامی بجوشانید. پودر کاکائو و عصاره وانیل را با هم  مخلوط کرده و هم بزنید تا گلوله نشود.

فواید شکلات تلخ

محققان متوجه شدند که یک باکتری خاص در معده شکلات تلخ را خورده، آن را تخمیر کرده و سپس ترکیبات ضدالتهابی ترشح می‌کند، که این ترکیبات برای قلب مفید است.

مخلوط شکلات خانگی را در قالب سیلیکونی دلخواهتان بریزید (استفاده از کاردک سیلیکونی کمک می کند تا همه آن از ظرف خارج شود) و چند ساعت در یخچال یا 20 تا 30 دقیقه در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. وقتی آماده شد، شکلات تخته ای خانگی را از قالب خارج کنید و لذت ببرید!

 

شکلات تلخ بساز

10 دقیقه ای شکلات تلخ بساز

یادداشت ها

  • کره کاکائو: کره کاکائو درجه غذایی شکلات خانگی را با طعمی مشابه شکلات با کیفیت بالا می دهد. با این حال، روغن نارگیل نیز موثر است.
  • افزودنی های اختیاری: چند قاشق آجیل/دانه، کینوآ/برنج پف کرده یا کشمش/میوه خشک را به شکلات خانگی خود اضافه کنید.
  • اگر شکلات شیری دوست دارید؟ 2 قاشق غذاخوری پودر شیر نارگیل (یا پودر شیر سویا) را به مخلوط اضافه کنید.
  • در نهایت باقیمانده شکلات را در ظرف در بسته در یخچال به مدت 2-3 هفته یا در فریزر به مدت 3-4 ماه نگهداری کنید. بهتر است شکلات را در دمای اتاق نگهداری نکنید، زیرا به راحتی آب می شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ را 10 دقیقه ای بساز و لذت ببر

سئوالات شما؟

کره کاکائو چیست؟

کره کاکائو نوعی روغن گیاهی است که از دانه‌های کاکائو گرفته می‌شود. این کره دارای ۴۰ تا ۶۰ درصد چربی اشباع شده بوده و دارای عطر و رایحه شکلات است.  رنگ آن زرد بوده و نقطه ذوب آن معمولاً بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است. کره کاکائو برخلاف پودر کاکائو تنها حاوی مقدار ناچیزی کافئین است.

فرق شکلات تلخ با شکلات شیری چیست؟

شکلات تلخ دارای درصد کاکائو بالاتری است (50٪ +) و شکلات شیری (معمولا 30-50٪ کاکائو) حاوی پودر شیر برای غنای خامه ای بیشتر است.

درصد روی شکلات تخته ای به چه معناست؟

وقتی درصدهایی را روی تخته‌های شکلات می‌بینید، به معنی که چه مقدار کاکائو (در این مورد پودر – و کره کاکائو) در نوار وجود دارد. به عنوان مثال، یک تخته شکلات تلخ 70 درصد معمولاً حاوی 70 درصد محصولات کاکائو و 30 درصد شکر (با هر نوع افزودنی مانند وانیل یا طعم دهنده ها) است. در همین حال، یک تخته شکلات شیری 50 درصد حاوی 50 درصد کاکائو است. 50 درصد دیگر را پودر شیر، شکر و سایر مواد تشکیل می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *